3
wrzesień

Kucharze redukujący emisję CO2

Jak już u źródła spowodować zmniejszenie emisji szkodliwych substancji? Poczynając od rolników/farmerów.
3
wrzesień

Hello zdrowie

Jeszcze kilka lat traktowana jako wyskok jednostki, teraz ma stać się większością – kuchnia wegańska. Powodem tego zjawiska jest podwyższenie świadomości ekologicznej.
10
wrzesień

Kobiety mają głos!

Do tej pory światem gastronomii rządzili mężczyźni. Teraz ma się to zmienić. Z cienia pozycji pierwszoplanowych, wychodzi silna jak nigdy – płeć piękna.
10
wrzesień

Akcja fermentacja

Już od kilku sezonów zauważalna była tendencja wzrostu popularności żywności fermentowanej. Prognozy na ten rok są jednoznaczne: nadszedł czas kiszonek. Kuszące są nie tylko walory smakowe, ale i właściwości prozdrowotne.
17
wrzesień

Tea time!

Powszechnie mamy możliwość delektowania się różnymi rodzajami kawy. Jeśli ktoś jest jednak większym zwolennikiem naparu z suszonych liści, już nie ma takiego szczęścia.
17
wrzesień

Jedzenie jak kosmetyk

Coraz bardziej popularna staje się żywność funkcjonalna. W zeszłym roku swoją dobrą passę rozpoczęła m.in. treningowa – z dużą zawartością białka. Teraz innowacją stają się dodatki do żywności, które do tej pory wzbogacały kosmetyki.
8
październik

Koniec ery superfoodów

A wraz z nim – początek ery „instagramowalnego” comfort foodu – idealnego do pokazywania w sieci. Wszystko z nadmiernym przesadyzmem – ociekający ser, słodycze – wpisujące się perfekcyjnie w hasztag #foodporn.
26
wrzesień

Tastes like crickets! – robaki

Wciąż rosnące ceny surowców i mięsa spowodowały pojawienie się idei na wykorzystanie ogólnodostępnych robaków w kuchni. Zawierają one mniej tłuszczu, a także 3-4x więcej białka niż wołowina.
26
wrzesień

Producent + Konsument = Prosument

Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów nt. żywności, rośnie ich potrzeba kontroli nad tym, co trafia do ich ust.
8
październik

Food & the greater good / Slow living, slow cooking

Mając na uwadze globalny nacisk na klęski żywiołowe przed jakimi stoi ludzkość, społeczność kulinarna zaczyna wkładać coraz większe wysiłki w działania charytatywne, zapewniające wsparcie potrzebującym.