<iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-WWV7H5D&l=dataLayer" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe>
10
M09

Kobiety mają głos!

Do tej pory światem gastronomii rządzili mężczyźni. Teraz ma się to zmienić. Z cienia pozycji pierwszoplanowych, wychodzi silna jak nigdy – płeć piękna. Cały precedens komentuje Olia Hercules – londyński kucharz, dziennikarka i stylistka kulinarna, regularnie pisząca do The Guardian, autorka dwóch książek kulinarnych „Mamushka“ i „Kaukasis“: „Mam nadzieję, że wraz z udanym debiutem Samin Nosrat i Asthmy Khan w produkcjach Netflixu będziemy obserwować wzrost popularności gotujących kobiet w mediach.”

Podobne zdanie ma Rosie Birkett – brytyjska dziennikarka kulinarna, gościnny sędzia brytyjskiej edycji Masterchefa, autorka bloga i książek kulinarnych. Od ponad dziesięciu lat organizuje oraz uczestniczy w londyńskich kulinarnych pop upach, klubach kolacyjnych oraz kolaboracjach z udziałem gotujących kobiet. Jej zdaniem w kobiecej inicjatywie, mocy sprawczej i kreatywności tkwi siła.

 

Nie chodzi tu tylko o osobistości odnoszące sukcesy w świecie restauracji. Ciekawym pomysłem na rozwój i biznes okazała się Octovnia – młoda, polska marka „żywych” octów z Małopolski. Stworzona przez odnoszącą sukcesy w dyplomacji, absolwentkę Oksfordu, charyzmatyczną byłą polską Konsul Generalną w Nowym Jorku oraz Ambasador przy Radzie Europy – Urszulę Gacek.