Zamknięcie gastronomii w czasie lockdown’u sprawiło, że wiele osób pracujących w tej branży podjęło zatrudnienie w zupełnie innych, bardziej stabilnych na obecne czasy sektorach
Dark kitchen – koncept, który gastronomia poznała głównie za sprawą pandemii koronawirusa rozwija się coraz prężniej. Nawet w momencie, gdy wreszcie widzimy na horyzoncie dzień, w którym ponownie będzie można przyjmować gości w lokalach warto zastanowić się nad rozwijaniem formy działalności w pełni opartej na serwisie w dostawie.
Serwis na wynos, optymalizacja delivery, dania w formacie DIY, kuchnia bez sali… To tylko niektóre sposoby na utrzymanie lokali gastronomicznych w rzeczywistości Covid-19. Dzięki solidarności branżowej i dzieleniu się kreatywnymi rozwiązaniami gastronomia wzajemnie czerpie z różnych inspiracji mających na celu zaadaptowanie biznesu do panujących warunków.
Warto jednak pogłębiać wiedzę na temat spopularyzowanych rozwiązań, dlatego Szefowie Akademii Inspiracji MAKRO, w ramach realizowanych przez sieć działań wsparcia dla Gastronomii przygotowali dedykowane porady na temat różnorodnych form serwisu w czasie lockdownu.
Redaktor naczelna www.GdzieZjesc.info® - jednego z największych przewodników po dobrych restauracjach w Polsce oraz współwłaściciel agencji AFMedia.pl. Od ponad 13 lat wspiera restauracje w poprawnym funkcjonowaniu, doradza w kwestiach jakości, poprawnej polityki marketingowej, czy relacji w załodze.
Robert Piasecki - Mistrz Świata IDAC, dwukrotny Mistrz Polski oraz laureat wielu konkursów barmańskich w Polsce i za granicą, współtworzył kulturę cocktailową w hotelach i cocktail barach. Obecnie właściciel firmy Champion Bartender Quality o profilu szkoleniowo – eventowym.
Wojciech Urbański - Przygodę z barmaństwem zaczął w 2006 roku. Ukończył Krakowską Szkołę Barmanów, zdobył kursy barmańskie I i II stopnia. Ukończył jako jeden z niewielu barmanów pochodzących z polski prestiżowy, elitarny kurs THE EUROPEAN ELITE BARTENDERS COURSE (JWC), Jest członkiem Stowarzyszenia Polskich i Światowych Barmanów. Menadżer jedynego w Polsce projektu opierającego się o koktajle bezalkoholowe zwane „mocktailami”. Jego największym osiągnięciem jest zdobycie pierwszego złotego medalu na World Cocktail Championship w RPA, złoty medal Monin Cup w Paryżu, dwukrotny vice mistrz świata w koktajklach bezalkoholowych Mattoni Cup ,czterokrotny zdobywca tytułu mistrza polski Calvados Nouvelle Vouge.
Lokal gastronomiczny, to przedsiębiorstwo jak każde inne. Codziennie przepływają przez nie pieniądze, a suma wydatków i sprzedaży wskazuje ostateczny wynik finansowy. Niezależnie, czy rynek znajduje się w kryzysie, czy też w stanie równowagi, pewne analizy i obliczenia warto wykonywać zawsze. Dotyczy to również analizy obrotu minimalnego i oczekiwanego, szczególnie w sytuacji, gdy czynniki zewnętrzne wpływają bardzo mocno na jego wahania. Znajomość tej wartości, może ułatwić łagodniejsze przejście przez trudny okres, jaki niewątpliwie nastał w Europie.
Zapowiedzi światowego kryzysu gospodarczego pojawiały się w literaturze specjalistycznej już od dłuższego czasu. Epidemii jednak, która skutkować będzie całkowitym zamrożeniem na wiele miesięcy całych sektorów gospodarki nie przewidziałaby nawet słynąca z ponurych proroctw mityczna Kasandra. Skala dewastacji z jaką będziemy musieli zmierzyć się na naszym rodzimym rynku gastronomicznym nie będzie miała sobie równych. Według ostrożnych szacunków spodziewać się możemy całej fali bankructw. Tylko te firmy, które zdecydują się już teraz przedsięwziąć zdecydowane działania mają szanse przetrwać kryzys.
90% gości zanim uda się do restauracji, szuka informacji o niej w Internecie. Strona www to podstawa widoczności w sieci, to wizytówka Twojego lokalu gastronomicznego w Internecie.
W ostatnim czasie spadła liczba zamówień, więc cały czas planujesz jak efektywnie rozwinąć biznes w najbliższej przyszłości i kiedy spragnieni najrozmaitszych potraw klienci będą znowu szturmować drzwi restauracji, wtedy możesz nie mieć czasu. Wykorzystaj go efektywnie teraz i zrób aktualizację Planu HACCP! Warto ten czas wykorzystać efektywnie, aby powrócić do bieżącej pracy z jeszcze wyższymi kompetencjami zarówno w zakresie sztuki kulinarnej jak i bezpieczeństwa żywności.
Nie mamy wpływu na to, kiedy restauracje powtórnie zostaną otwarte, ale możemy dobrze się przygotować do nowego rozdania. Już teraz warto zastanowić się co zrobić, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości i znaleźć siłę na zmierzenie się z wyzwaniami jakie na nas czekają. Zwykle w zajętym grafiku każdego restauratora brakuje czasu na zmierzenie się z czasochłonnym zadaniem jakim jest napisanie manuala. Poniżej przedstawiamy instrukcję jak zabrać się na stworzenie manuala. W „Gościnności” znajdziesz przykładowy manual, na podstawie którego możesz stworzyć swój własny?