Wybierz pozycję z menu
Jak wrócić do gry #restartgastro
Wsparcie Twojego biznesu - narzędzia
Oferty specjalne
Jak ponownie otworzyć swój lokal?
Jak dostarczać i rozwijać usługę dostaw w Twoim lokalu?
Higiena i bezpieczeństwo pracy
Ważne porady

Jakie wymagania wziąć pod uwagę, aby na nowo funkcjonować i przyjmować gości w lokalu? Czy zastanawiałeś się jak zapewnić bezpieczne serwowanie dań, komfort gości i właściwe warunki pracy dla pracowników?

Poniżej publikujemy specjalnie przygotowane checklisty, dzięki którym w prosty sposób możesz sprawdzić przygotowanie najważniejszych obszarów w Twojej restauracji.

Przygotowaliśmy także materiały w formie plakatów, które możesz wykorzystać jako materiały szkoleniowe dla pracowników. Format pliku pozwala na wydruk, dzięki czemu możesz w prosty sposób udostępnić je pracownikom lub wywiesić w widocznym miejscu.

Zapoznaj się z wytycznymi

Funkcjonowanie gastronomii w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce

Przygotowane przez: Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektorat Sanitarny

www.gov.pl/web/rozwoj/gastronomia

Jak dostarczać i rozwijać usługę dostaw w Twoim lokalu?

Chcesz dowozić jedzenie a nie posiadasz własnej floty dostawców? Sprawdź z których aplikacji możesz skorzystać, aby zapewnić Twoim klientom możliwość zamówienia posiłków online z dostawą pod wskazane miejsce.

NOWE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W GASTRONOMII

Zapewnij osobom zatrudnionym rękawiczki bądź płyny do dezynfekcji rąk.

Udostępnij dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dla gości w obszarze wejścia do sali jadalnej (przy punktach składania zamówień/kasowych) oraz przy wyjściu z toalet. W toaletach suszarki elektryczne zastąp papierowymi ręcznikami.

Zapewnij odpowiednie odległości między klientami - w razie potrzeby wyłącz część stolików z użytkowania. Wyznacz na podłodze strefy zapewniające zachowanie odległości. Uwaga: Odległość między blatami stolików (od ich brzegów) powinna wynosić min. 2 m, zaś 1 m w przypadku oddzielenia stolików przegrodami o wysokości minimum 1 m (ponad blat stolika).

Przy jednym stoliku może przebywać rodzina lub osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym lub przy stoliku powinny siedzieć pojedyncze osoby, chyba, że odległości między nimi wynoszą min 1,5 m i nie siedzą oni naprzeciw siebie.

Pamiętaj, noszenie osłon ust i nosa oraz rękawiczek w przypadku gości lokalu gastronomicznego zajmujących miejsca siedzące i w trakcie konsumpcji nie jest wymagane.

Informuj klienta o obowiązujących zasadach. Umieść informację o maksymalnej liczbie gości przy wejściu do lokalu – 1 osoba/ 4m2.

Dezynfekuj stoliki i powierzchnie wspólne po każdym kliencie. Czyste stoliki oznacz informacją „zdezynfekowano”

Zwróć szczególną uwagę na restrykcyjne przestrzeganie zasad higieny przez wszystkich pracowników.

Zrezygnuj z dodatków (np. cukier, jednorazowe sztućce, wazoniki, serwetniki) i wydawaj je bezpośrednio do zamówienia przez obsługę. Wyłącz z użycia przestrzenie samoobsługowe, w tym bary sałatkowe, bufety oraz dozowniki do samodzielnego nalewania napojów.

W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby u klienta (uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu), nie powinien zostać wpuszczony na teren lokalu. Poinstruuj klienta o konieczności jak najszybszego zgłoszenia się do najbliższego oddziału zakaźnego lub kontakt z numerami 999 albo 112.

Ważne porady

BĄDŹ ONLINE to się naprawdę opłaca!

Sprzedawaj i promuj swoje usługi online – na stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Śledź wszystkie informacje kontaktowe Twoich gości, którzy zamawiają online i telefonicznie, aby mieć kontakt z aktualnymi klientami. Zbieraj na bieżąco zgody na kontakt telefoniczny i mailowy. To pozwoli Ci na stałe zwiększanie grupy klientów do których będziesz mógł wysyłać cykliczne informacje o swoich daniach i usługach.

Manual dla Twojej restauracji

13 marca 2020 bezpowrotnie zmienił się krajobraz gastronomiczny. Nie mamy wpływu na to, kiedy restauracje powtórnie zostaną otwarte, ale możemy dobrze się przygotować do nowego rozdania. Już teraz warto zastanowić się co zrobić, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości i znaleźć siłę na zmierzenie się z wyzwaniami jakie na nas czekają. Zwykle w zajętym grafiku każdego restauratora brakuje czasu na zmierzenie się z czasochłonnym zadaniem jakim jest napisanie manuala. Poniżej przedstawiamy instrukcję jak zabrać się na stworzenie manuala. W „Gościnności” znajdziesz przykładowy manual, na podstawie którego możesz stworzyć swój własny?

Kasy online niedługo zaczną być obowiązkowe w gastronomii

Kasy online to urządzenia fiskalne, które dzięki połączeniu z Internetem przesyłają aktualne dane sprzedażowe do Centralnego Repozytorium Kas. Wielu przedsiębiorców korzysta już z tego typu urządzeń. Pozostali muszą dostosować się do terminów obowiązkowej instalacji kas online, które podało Ministerstwo Finansów. Firmy “świadczące stałe lub sezonowe usługi związane z wyżywieniem – stacjonarne placówki gastronomiczne oraz usługi w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania” będą musiały obowiązkowo rejestrować sprzedaż na kasach online już od 1 stycznia 2021 roku.

Szanowny Kliencie, w celu zapewnienia najlepszej jakości usług oraz zagwarantowania najlepszych promocji wykorzystujemy pliki cookies. Jeśli zgadzasz się przekazywać nam te informacje prosimy o kliknięcie „Zgadzam się”. Polityka prywatności >>