Niezbędnik kryzysowy dla Gastronomii powstał z myślą o Was i wsparciu branży gastronomicznej.

Regularnie publikujemy aktualne informacje i przydatne materiały usprawniające działanie Waszego biznesu.

RESTARTGASTRO – zobacz jak bezpiecznie wrócić do gry

Nie ma innej branży, w której gromadzenie się i bycie razem byłoby tak ważne, jak w branży gastronomicznej.

Po tygodniach pracy zdalnej i „aresztu domowego” od 18 maja możemy wreszcie ponownie korzystać w pełni z otwartych lokali gastronomicznych. Wiąże się to oczywiście z licznymi obostrzeniami dotyczącymi bezpieczeństwa zarówno obsługi jak i gości.

To właśnie na placówkach gastronomicznych spoczywa szczególna odpowiedzialność za wdrażanie nowych standardów i środków bezpieczeństwa, które w długim okresie zmniejszają ryzyko infekcji.

NOWE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W GASTRONOMIIdowiedz się więcej ›

Intro image

PUBLIKACJA EKSPERCKA

 
 
 

REGULACJE PRAWNE DLA BIZNESU

GOTOWE MATERIAŁY DO POBRANIA

Nie macie czasu na przygotowanie materiałów informacyjnych? Przygotowaliśmy je dla Was i są gotowe do pobrania.

Bezpieczeństwo BHP

material3 image 

Możliwa edycja (PPT)

ZAOSZCZĘDŹ CZAS I PIENIĄDZE Z NASZYMI LUNCH MENU

Poznaj inspirujące receptury na lunchowe menu, które możesz sprzedawać w wygodnych, tygodniowych abonamentach i dostawie do gości, którzy nie mogą Cię aktualnie odwiedzić.

Z myślą o potrzebach Twojego lokalu w obliczu obowiązujących ograniczeń Szefowie Kuchni Akademii Inspiracji MAKRO przygotowują kompletne, tygodniowe menu bazujące na niskim food cost’cie.

Dzięki temu możesz stworzyć atrakcyjną cenowo ofertę odpowiadającą potrzebom potencjalnych klientów pracujących z domu, zajmujących się dziećmi, przebywającym na kwarantannie i każdemu, kto szuka smacznego, niedrogiego obiadu, a nie może go zjeść poza domem.

Pamiętaj, że wszystkie receptury stanowią inspirację i możesz je swobodnie modyfikować, dzięki czemu dostarczysz pod drzwi swoich klientów jeszcze więcej smaków, które znają z Twojej kuchni.

lunch

W każdym tygodniu będziemy udostępniać do pobrania darmowe paczki z menu obiadowym na 7 dni. Pamiętaj, żeby zadbać o bezpieczeństwo Twoich współpracowników i dostawców, porady na ten temat znajdziesz tutaj.

 

MAPA LOKALI

Udostępniamy mapę lokali gastronomicznych, które oferują jedzenie na wynos z odbiorem własnym lub dostawą do domu – jeżeli jeszcze nie ma Was tutaj – NAPISZCIE DO NAS!

Pamiętajcie o podaniu dokładnej lokalizacji i adresu strony internetowej Waszego lokalu.

Nie zapomnijcie udostępnić mapki Waszym klientom w mediach społecznościowych!

WSPÓŁPRACA Z GROUPON

groupon

MAKRO i Groupon łączą siły, aby wesprzeć branżę gastromomiczną i wypromować usługę jedzenia na wynos - z odbiorem osobistym lub z dostawą do domu.

Nawiązując współpracę z lokalną platformą e-commerce chcemy pomóc Twojemu lokalowi w promocji i rozszerzeniu sprzedaży posiłków.

Groupon to platforma, która łączy lokalne firmy z klientami znajdującymi się w najbliższej okolicy poprzez promocję marek i usług za pośrednictwem kanałów mobilnych i internetowych. Dzięki temu możecie rozwijać się, zdobywać nowych klientów ale i wzmacniać relacje z dotychczasowymi klientami.

Groupon stworzył ofertę dla gastronomii dedykowaną promocji sprzedaży na wynos z odbiorem osobistym i z dostawą do domu bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Groupon oferuje tę promocję do 30.06.2020r.

Aby skorzystać z promocji kliknij w poniższy link, a jeden z członków zespołu Groupon skontaktuje się z Tobą, aby stworzyć ofertę odpowiadającą Twoim potrzebom.

DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z OFERTY GROUPON?

  • Dodatkowe przychody: zwiększenie liczby zamówień na wynos i dostaw.

  • Brak kosztów początkowych: Groupon nie pobiera żadnej prowizji za usługę.

  • Spersonalizowane promocje: to Ty decydujesz o wysokości zniżek oraz o ważności Twojej oferty.

  • Informacje o kliencie: mozliwość monitorowania sprzedanych voucherów, informacji o klientach oraz ich opinii poprzez aplikację Groupon Merchant App.

Razem szukamy rozwiązań, które pomogą Wam stawić czoła obecnej sytuacji!

Zespół MAKRO

groupon

WSPÓŁPRACA Z UBER EATS

uber eats

Współpraca z Uber Eats to idealne rozwiązanie, jeśli Twoja restauracja nie posiada floty dostawców. Dostawy mogą być w pełni realizowane przez dostawców współpracujących z Uber Eats. Oto kilka najistotniejszych informacji dotyczących współpracy:

  • umowę podpisuje się na okres 1 roku, okres wypowiedzenia wynosi 30 dni (bez dodatkowych kosztów),

  • możesz sam skomponować swoje menu w aplikacji,

  • to Ty decydujesz, kiedy Twoja restauracja jest dostępna w aplikacji dla klientów Uber Eats,

  • otrzymujesz tablet do obsługi zamówień oraz sesję zdjęciową dedykowaną dla Uber Eats - zdjęć możesz używać do promowania w swoich mediach społecznościowych.

AKTYWACJA

Związana z pakietem startowym opłata aktywacyjna pobierana jest jednorazowo i wynosi 999 zł brutto (rozłożona na 4 raty, pobierane z wypłat od Uber Eats po 8 tygodniach od otrzymania pierwszego zamówienia - nie ma konieczności regulowania opłaty osobno przelewem). Opłata pokrywa koszty zapewnianego sprzętu, sesji zdjęciowej, procesu wdrożenia restauracji do systemu oraz początkowych działań marketingowych promujących Twoją restaurację.

W Uber Eats nie ma abonamentu miesięcznego ani dodatkowych kosztów - rozliczenie obejmuje tylko i wyłącznie zamówienia. Prowizja to 30% od kwoty brutto zrealizowanego zamówienia. Przewidywany czas dostawy od momentu złożenia zamówienia do momentu dostarczenia do klienta będzie wynosił około 30 minut.

KORZYŚCI

Jeśli Twoja restauracja posiada własną flotę dostawców, to oni również mogą realizować zamówienia na platformie Uber Eats. W takim przypadku Twoja prowizja będzie wynosić 14% brutto. Możesz korzystać zarówno ze swoich dostawców, jak i dostawców współpracujących z Uber Eats.

Uber Eats daje również szereg korzyści swoim partnerom restauracyjnym:

  • 200 zniżek dla klientów na start (w postaci voucherów na 3 darmowe dostawy),
  • dodatkowe źródło użytkowników, którzy korzystają już z Uber Eats (klienci aplikacji Uber mają też automatycznie utworzone konto w apl ikacji Uber Eats),
  • zespół pomocy w zakresie współpracy,
  • obsługę klienta w czasie realizacji zamówień.

DANE POTRZEBNE DO REJESTRACJI

Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z Uber Eats, prosimy o podanie następujących danych:

  • imię i nazwisko właściciela firmy,
  • nazwa firmy,
  • numer NIP,
  • adres siedziby firmy (z kodem pocztowym),
  • nazwa restauracji,
  • adres restauracji (z kodem pocztowym),
  • e-mail na który ma zostać wysłana umowa.

Jeżeli chcesz uruchomić dostawy na Uber Eats w oparciu o swoich dostawców, prosimy o dodanie poniższych informacji:

  • promień realizowanych dostaw,
  • koszt dostawy pobierany od klienta (jedna opłata, możliwa do edycji nie ma możliwości uzależnienia opłaty od dystansu),
  • szacunkowy czas realizacji zamówienia.

Prosimy również pamiętać o przesłaniu menu z cenami(maksymalnie 20 pozycji).

uber eats

W razie dodatkowych pytań kontakt telefoniczny z Uber Eats to: (22) 124 54 41.
Możesz również skorzystać z formularza kontaktowego pod adresem: https://www.ubereats.com/restaurant/en-PL/signup

WSPÓŁPRACA Z DIRECT BISTRO

uber eats
  • brak prowizji za zamówienia
  • profil Twojej restauracji gotowy w 24h!
  • współpraca z serwisem Przelewy24 - zaufanym partnerem w zakresie płatności online
    (*marża za transakcje wg. promocyjnej oferty dla klientów POSbistro)
  • zmiany w menu wprowadzasz samodzielnie, nie czekasz na naszą autoryzację
  • aplikacja posiada funkcje 'Dostawa bez kontaktu'
  • aplikacja umożliwia bezpłatne wysyłanie push notyfikacji do klientów, co stanowi dodatkowy kanał komunikacji o aktualnej ofercie i promocjach

* Aplikacja wymaga korzystania z systemu sprzedażowego na tablety POSbistro (specjalna oferta dla nowych klientów - nawet do -50%)

WSPÓŁPRACA Z POSDRIVER

Aplikacja dla kierowcy, która umożliwia odbiór zamówień z kilku lokali jednocześnie.

Najważniejsze cechy:

  • możliwość współpracy kilku lokali gastronomicznych z jednego miasta w zakresie wspólnych dowozów posiłków
  • podgląd na to, gdzie aktualnie znajduje się kierowca (oszacowanie czasu na kolejny dowóz)
  • raporty z podziałem na liczbę kursów dla danego lokalu
  • automatyczna komunikacja kierowcy z kucharzem

Aplikacja wymaga korzystania z systemu sprzedażowego na tablety POSbistro (specjalna oferta dla nowych klientów - nawet do -50%)

WSPÓŁPRACA Z STAVA

stava-logo

Stava to profesjonalna franczyza gastro-kurierska, która świadczy usługi dostaw jedzenia już w 28 miastach w Polsce. Oddziały lokalne mają własne floty samochodów oraz wyszkolonych kierowców, którzy niezawodnie dostarczają posiłki z restauracji do konsumentów. Stava stworzyła pierwszy na rynku system do pełnej automatyzacji logistyki dowozów jedzenia.

* Opłata za usługę logistyczną naliczana wg aktualnej oferty partnera.

KARTA PRZYJACIÓŁ MAKRO

DROGI KLIENCIE
W okresie epidemii wesprzyj swoich bliskich i znajomych w dostępie do możliwie bezpiecznych zakupów w halach MAKRO, gdzie zostały wdrożone wszelkie zasady bezpieczeństwa, zgodne z wytycznymi GIS, poprzez Kartę Przyjaciół MAKRO.

pobierz kartę ›

ściągnij aplikację ›

phone tap image
phone card image
makro card image
haccp mobile image

12 etapów systemu HACCP:
przeanalizuj je ponownie

W ostatnim czasie z powodu spadku liczby zamówień w Twojej restauracji, pewnie cały czas zastanawiasz się – jak efektywnie rozwinąć Twój biznes w najbliższej przyszłości. Kiedy spragnieni najrozmaitszych potraw klienci będą znowu szturmować drzwi Twojego lokalu – możesz nie mieć czasu. Dlatego wykorzystaj go efektywnie teraz i zrób aktualizację Planu HACCP!

Warto ten czas wykorzystać efektywnie, aby powrócić do bieżącej pracy z jeszcze wyższymi kompetencjami zarówno w zakresie sztuki kulinarnej jak i bezpieczeństwa żywności.

dowiedz się więcej ›

SPECJALNE ZALECENIA DLA KURIERÓW MAKRO DELIVERY

delivery image

Kierowcy Makro Delivery wyposażeni są w rękawiczki jednorazowe, płyny antybakteryjne oraz maski/przyłbice. Otrzymali oni instrukcje postępowania zawierające m.in. szczegółowe instrukcje mycia rąk. Regularnie dezynfekowane są samochody, pojemniki na towar, terminale płatnicze i telefony.

Jeśli Waszym życzeniem jest pozostawienie dostawy w wyznaczonym przez Państwa miejscu, aby uniknąć kontaktu z kierowcą Makro – prosimy o poinformowanie o tym podczas składnia zamówień telefonicznych lub na adres email działu dostaw Hali, która Was obsługuje.

BEZPIECZEŃSTWO OBSŁUGI I DOSTAW MAKRO

Podjęliśmy specjalne działania w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce. Zadbaliśmy o dodatkowe środki z zakresu higieny. Szczególnym nadzorem objęliśmy nasze Hale oraz procesy dostaw.

Obecnie naszym głównym celem jest zagwarantowanie Wam bezpiecznej dostawy towaru. Dlatego zgodnie z zaleceniami WHO oraz mając na uwadze obowiązujące w kraju przepisy w zakresie bezpieczeństwa żywności wzmocniliśmy standardowo stosowane przez nas praktyki.

Safety image
Hand washing icon

Wzmogliśmy nadzór nad przestrzeganiem zasad higieny osobistej, mycia rąk, obowiązku informowania o złym stanie zdrowia, nie tylko osobom mającym bezpośredni kontakt z żywnością, ale również pracownikom biurowym, kierowcom i dostawcom.

Sanitizer icon

Sukcesywnie doposażamy nasze Hale w kolejne środki dezynfekcyjne dla pracowników i klientów mimo, że ich zapas na rynku jest bardzo ograniczony.

Thermometer icon

Wdrożyliśmy system ostrzegania o osobach chorych oraz osobach z ich pierwszego i drugiego kręgu kontaktu dotyczący wszystkich naszych pracowników.